Geçen yıl Türkiye’de uçanların yüzde 37’sinin uçuşu aksadı
AirHelp verilerine göre, geçen yıl Türkiye'de havayolu ile seyahat edenlerin sadece yüzde 62,61'i planlanan zamanda uçabildi. AirHelp CEO'su Tomasz Pawliszyn, "Uzun gecikmeler ve iptaller, yolcuların kâbusu oluyor, ancak yolcuların yüzde 85'i haklarından haberdar değil" dedi.
AirHelp verilerine göre 2023 yılı boyunca Türkiye’den 58 milyon 14 bin 201 kişi havayoluyla seyahat etti. Yolcuların sadece yüzde 62,61’i planlanan zamanda uçtu. Yüzde 37,39’unun uçuşu ise aksadı. Aynı dönemde toplam 379 bin 191 uçuş gerçekleştirilirken, 2022 yılında bu rakam 322 bin 570 idi.
AirHelp CEO Tomasz Pawliszyn rötar ya da gecikme gibi durumlarda yolcuların sahip oldukları haklara dikkat çekerek, "Yolcu olarak, uçuşunuz geciktiğinde veya iptal edildiğinde haklarınız var. 2 saat sonra bakım hakkı, bilgi hakkı ve 3 saatlik gecikme veya 14 günden az bir bir süre kala iptal durumunda tazminat hakkınız bulunuyor” dedi.
Pawliszyn, AirHelp'in bugüne kadar 2 milyonuncu müşteriye ulaştığını ifade ederek, şunları ekledi: "Harika bir iş yaptık, ancak her yıl yaklaşık olarak dünya genelinde tüm uçuşların yüzde 26'sının uzun gecikmeler ve iptallerden etkilendiği bir ortamda yolcuların yüzde 85'i haklarından haberdar değil. Bu nedenle, havayolu yolcu hakları konusunda farkındalığı artırmayı misyon edindik ve insanlara uçarken sahip oldukları hakları anlatıyoruz. Ayrıca havayolu yolcu hakları konusunda bir rehber hazırladık ve dünya genelinde hükümetler, avukatlar, kamu kurumları ve kuruluşlarıyla yakın şekilde çalışıyoruz — bunlar arasında Birleşik Krallık, Brezilya, Türkiye ve Montreal Anlaşması da bulunuyor.”
Geçen yıl boyunca toplam 379,191 uçuşun gerçekleştirildiği Türkiye’de uçuşların sadece 62,84’ü zamanında kalkarken, yüzde 37,16’sı rötarla kalktı ya da iptal edildi. Yıl boyunca en fazla yolcunun uçtuğu temmuz ayında 6 milyon 536 bin 944 kişi seyahat etti. Bu yolcuların sadece yüzde 55’inin uçağı planlanan zamanda kalktı. Temmuz ayı 40 bin 620 ile en fazla uçuşun gerçekleştiği ay olurken, bu uçuşların yüzde 45,08’i aksadı. Aralık ayı ise 2023 yılı içinde 18 bin 235 ile en az uçuşun gerçekleştiği ay oldu.
Yolcuların en çok tercih ettiği havayolu şirketleri THY, Pegasus ve Sunexpress oldu. Yıl boyunca THY uçuşlarının yüzde 39,64’ü, Pegasus uçuşlarının yüzde 32,4’ü, Sunexpress uçuşlarının ise yüzde 27,81’i aksadı. Kalkış noktasına göre en fazla rötar olan uçuşların gerçekleştiği bölgeler sırasıyla Kuzey Amerika, Güney Asya ve Güney Afrika oldu.
Türkiye’de 2023 yılı boyunca en fazla yolcunun uçtuğu hat 963 bin 418 yolcu sayısı ile Sabiha Gökçen Havalimanı-Antalya Havalimanı arasında gerçekleşti. Bu hatta uçan yolcuların yüzde 49,8’inin uçuşu aksadı. İkinci sırada da yine 943 bin 417 yolcu sayısıyla Antalya Havalimanı-Sabiha Gökçen hattı yer aldı. Üçüncü sırada ise 809 bin 771 yolcu ile İzmir Adnan Menderes Havalimanı ile İstanbul Havalimanı hattı yer aldı.
AirHelp Hakkında
AirHelp, dünyanın en büyük havayolu yolcu hakları kuruluşudur. AirHelp, kurulduğu 2013 yılından bu yana havayoluyla seyahat edenlere rötarlı ve iptal edilmiş uçuşlardan kaynaklanan tazminatı talep etmelerinde ve ayrıca uçuşa kabul edilmeme durumunda destek vermektedir. AirHelp, 2 milyonun üzerinde yolcunun gecikmiş veya iptal edilmiş uçuşlar için hak ettikleri tazminatı almalarına yardımcı olmuş olmanın mutluluğunu yaşamaktadır. Ayrıca, AirHelp havayolu yolcularının haklarını dünya çapında daha da güçlendirmek için yasal ve siyasal adımlar atmaktadır.
AirHelp hakkında daha fazla bilgiye ulaşmak için:
https://www.airhelp.com
Hibya Haber Ajansı